Het geluk is aan mijn kant - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yentle Gootjes - WaarBenJij.nu Het geluk is aan mijn kant - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yentle Gootjes - WaarBenJij.nu

Het geluk is aan mijn kant

Door: Yentle

Blijf op de hoogte en volg Yentle

28 September 2015 | Suriname, Paramaribo

Hello you!

Zo, we zijn weer een paar weekjes verder. Na 5 weken Paramaribo voel ik me hier pittig thuis. Jemig wat heb ik in de afgelopen weken veel gelachen, gedanst en genoten (en gewerkt). In plaats mega verslag (want ik heb zoveel meegemaakt) hier maar even een overzichtjes van de +jes en de -etjes van Suriname.

------
-Muggen
-MUGGEN
-MUUGGGEEN
-Tropical bush wat zou moeten helpen tegen muggen, maar vervolgens kei hard brand in al je open muggenbulten
-Dat Nicole toch naar huis is gegaan =(
-Bijna gehoorbeschadiging oplopen door een partybus
-S'avonds niet over straat kunnen en dus altijd taxi's moeten nemen omdat het te onveilig schijnt te zijn
-Dat we niet genoeg stoelen hebben om met ze alle aan tafel te zitten
-Dat ik zaterdag moet terug verhuizen naar mijn 'eigen' appartement na 6 weken gezelligheid (ook al word het daar vast weer gezellig, verhuizen met 35-40 graden is sowieso kut).
-De idioot hoge transactiekosten die je kwijt bent als je pint
-Dat mijn voorband lek is
-Mijn ontstoken teen (overigens bijna hersteld na 2 weken)
-Super goed bezig zijn met Marlieke door thuis een salade te eten als iedereen naar de Mac gaat, maar dan witte kool kopen in plaats van sla
-Dat niks echt schoon word in de wasmachine en dat al het zwarte witte vlekken en puntjes krijgt
-Dat ik geen WIFI heb op mijn kamer
-Uit een hangmat vallen
-Dat mijn telefoon het bijna begeeft
-Dat ik mijn camera op een of andere manier vergeten ben
-Het onwijs gore water bij ZIN
-2 uur wachten op de bus na fort nieuw Amsterdam...
-Een auto die met zijn spiegel lekker hard tegen je arm aan knalt.. (i'm okay)
-Speciaal voor Marie en Merel: de -super lelijke- kaart van het pannenkoekenhuis

(ze vallen allemaal wel mee hé?)

++++
-Altijd zon
-Het feit dat het slachtfeest hier een vrije dag is!
-25 toffe huisgenootjes hebben (als het niet meer is)
-Galibi beach festival!
-Astrids verjaardag vieren met GIO die een liedje voor haar zingt
-GIO die je hebt me nog mooier zingt als dat je denkt dat die het gaat zingen
-Astrids verjaardag vieren bij hotel Krasnapolski waar een heerlijk briesje staat zo nu en dan (ja dat is bijzonder)
-Het zwembad bij Residence-Inn
-Mijn super bruine rug
-In een hangmat slapen
-Frans Guyana zien van heel dichtbij vanuit de boot
-Een avond lang precies het zelfde drinken als Marlieke in de Teqiulla bar.. zegt genoeg.
-Het heerlijke gevoel als je een mug vermoord hebt
-Minstens 3 keer per dag de slappe lach hebben
-Watermeloen sap bij zus & zo !
-De steenoven pizza van bar Zuid
-Tripjes plannen voor als Merel en Dennis en Nina er straks zijn!
-überhaupt tripjes plannen
-Ik leef niet meer voor jou zingen in een karaoke bar (Garden)
-In Euphoria staan waar het zo druk en plakkerig is dat ik (zoals vaker) elke keer als ik Astrid aan kijk de slappe lach heb. Of Merel. Of Marlieke.
-Het ultieme geluksmoment als je na een avond stappen met je ontstoken teen je schoen uit kan doen (en de foto daarvan met Marliek haha)
-De enige Nederland zijn in een groepschat met al mn lievelingsbelgen..
-De super goede rondleiding krijgen bij Fort Zeelandia
-Bedenken samen met Marit om Anna-Amy voor je naam te zetten zodat het voor jongens moeilijker is om je naam te onthouden en ze weglopen (of wat was de reden ook al weer precies Anna-Ammy-Marit?)
-Jaaauh en neeeuh schreewen. En dan kijken naar Babet haar gezicht.
-Een jurkje krijgen van een hele lieve Surinaamse vrouw
-Samen met Cindy dingen bedenken voor stage die dan nog lukken ook
-Hutspot, wraps en spinaziestampot eten op ma-di-wo (we blijven Hollanders/Belgen).
-Dat Stef als het goed is deze week gaat boeken
-Geen heimwee hebben, en er nog even niet aan moeten denken dat deze heerlijke periode weer gaat eindigen. En eigenlijk al een piep klein beetje opzien tegen 23 oktober als Astrid en Babet alweer naar huis gaan.

En dan te bedenken dat ik waarschijnlijk de helft vergeet, want er komt wel heel erg veel van het afgelopen weekend.
Het geluk is aan mijn kant!

Dikke kusssssssss,
Yentle

  • 28 September 2015 - 21:08

    Jeanet Van Der Linden:

    zozozo yentle dat is een heel lijstje . volgens mij gaat alles weer ok met je he?
    gelukkig dat het met je voet weer wat beter gaat'
    en leuk vooruitzicht dat je zus en haar lover snel komen.
    hier gaat alles zijn gangetje alleen wel erg stil, want jen is 4 maanden in londen wel heel spannend allemaal
    ik ga nog effe vragen bij de slager voor je file american hahahaha
    leuk ook dat je af en toe wat schrijft over je belevenissen
    ik hoop dat je nog een leuke tijd tegemoet gaat daar en geniet ervan
    dikke kus van ons alle 4 xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Yentle

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 3108

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Augustus 2015 - 24 December 2015

Paramaribo

Landen bezocht: